Zendingscommissie (voor de GZB) Zendingscommissie (voor de GZB)
De zendingscommissie activeert de gemeente in haar verbondenheid met het zendingswerk. Zij handelt vanuit de zendingsopdracht in Mattheus 28: 19. Onze gemeente is vanwege haar missionaire roeping en opdracht, in heel haar bestaan gericht op getuigenis en dienst aan hen die het Evangelie niet kennen of daarvan vervreemd zijn, opdat ook zij delen in het heil in Jezus Christus.

Laat je zien! Laat je zien!
Het GZB-jaarthema 2018/2019 is ’Laat je zien!’ De GZB gelooft dat het Evangelie voor iedereen is. Jezus Zelf heeft ons laten zien dat er geen grenzen zijn aan Gods liefde. Iedereen werd door Hem gezien en uitgenodigd om het Koninkrijk van God binnen te gaan. In navolging van Jezus zijn wij ook geroepen om oog te hebben voor de mensen om ons heen, in het bijzonder voor mensen die gemakkelijk over het hoofd worden gezien. Dat begint dichtbij, maar gaat ook grenzen over. Met het thema ’Laat je zien!’ willen we samen ontdekken hoe we als kerk wereldwijd meer oog krijgen voor mensen om ons heen.

Spaar postzegels en kaarten voor het zendingswerk Spaar postzegels en kaarten voor het zendingswerk
GZB en Kerk in Actie sparen postzegels en kaarten. Ieder jaar levert dat wel zo’n 30.000 euro op. De moeite waard dus! Misschien heeft u de inleverpunten (Schoolstraat 45) hiervoor wel zien staan in de kerkbode. · Knip postzegels ruim van de envelop. Knip geen postzegels van ansichtkaarten. · Lever alleen ansichtkaarten in, geen dubbele kaarten. Een ansichtkaart is een enkele kaart, met aan de ene kant een afbeelding en aan de andere kant ruimte voor adres en postzegel. Dubbele kaarten hebben geen verkoopwaarde en belanden bij het oud papier. · Ook welkom zijn geboortekaartjes, zelfgemaakte kaarten en kaarten van Anton Pieck, Voor het kind en Stichting Kinderpostzegels in alle maten en vormen. Wilt u hier meer over weten? Neem dan even contact op met: Connie van de Graaf, tel.0182 350604, Adres: Schoolstraat 45 of kijk op www.gzb.nl/kaartenactie.

Zending is dat wat voor jongeren? Zending is dat wat voor jongeren?
Heb je altijd al eens willen ervaren wat zendingswerk is? Wil je weten hoe het leven van een zendingswerker eruitziet? Dan ben je bij de GZB op het goede adres. De GZB heeft diverse mogelijkheden voor korte termijn uitzendingen. Via  Experience 10 27 biedt de GZB unieke ervaringsreizen voor jongeren. Denk jij er over na of een uitzending via de GZB iets voor jou is? Kom naar het zendingsjongerenweekend