Omzien naar elkaar Omzien naar elkaar
Omzien naar elkaar is een diaconale werkgroep van de Hervormde Gemeente Bergambacht.
Het is een opdracht van Christus Zélf om er te zijn voor onze naasten. Zo mogen wij naast elkaar staan, juist ook in situaties van eenzaamheid, bij het ouder worden, bij psychisch of lichamelijk leed, bij rouw en verlies.
Praktisch wordt het omzien naar elkaar vormgegeven door het zien van en het staan naast de ander, het bieden van een helpende hand, een luisterend oor. Hoofd, hart en handen gericht laten zijn op onze naaste in de christelijke gemeente én ook daarbuiten! Om zó gestalte te geven aan het hoge gebod van de liefde, want het is Gods liefde, die ons dringt! (2 Korinthe 5 : 14)
(u hoeft géén lid te zijn van een kerkelijke gemeente om contact op te nemen met iemand van Omzien naar elkaar).

Wat doet omzien naar elkaar Wat doet omzien naar elkaar
In onze gemeente omvat 'Omzien naar elkaar' in totaal vijf activiteiten.

1. Omzien naar ouderen
2. Activiteiten lichamelijk gehandicapten en anders begaafden
3. Aandacht voor chronisch zieken
4. Herbergzaamheid in moeilijke tijden
5. Een helpende hand

De contactgegevens vindt u hier.

Meer informatie kunt u lezen in de flyer: folder_omzien_naar_elkaar_2022.pdf

Ouderenbezoek Ouderenbezoek
Wij zijn Martina Meerkerk en Lies de Jong en verzorgen het ouderenbezoek voor “Omzien naar Elkaar” binnen onze gemeente. Vindt u het fijn om bezoek te krijgen of weet u misschien iemand die het fijn zou vinden om bezoek te krijgen? Bel ons gerust!
Er staan bezoekdames of -heren voor u klaar. Met vriendelijke groet,
Martine Meerkerk (0182-354497) en Lies de Jong (0182-353349).