Stichting Budgethulp Krimpenerwaard Stichting Budgethulp Krimpenerwaard
Als je schulden hebt, helpt het niet als iemand je geld geeft.
Wat je dan nodig hebt is goede hulp.
Landelijk zijn er veel mensen met problematische schulden.
Daarom zijn kerken en christelijke organisaties gaan samenwerken in de Vereniging SchuldHulpMaatje Nederland, met ondersteuning van professionele schuldhulpverleners.
Waar SchuldHulpMaatje al actief is (inmiddels al in ca. 80 gemeenten), kan iedereen met geldproblemen aankloppen voor gratis hulp van een deskundige en betrouwbare vrijwilliger.
Omdat de schuldproblematiek onze gemeente niet voorbij gaat is het initiatief genomen ook hier de helpende hand te gaan bieden. Dit gebeurt via de Stichting Budgethulp Krimpenerwaard die onder de vlag van Schuldhulpmaatje in de gehele Krimpenerwaard werkzaam is voor iedereen: kerkelijke en niet-kerkelijke mensen.
Het schuldhulpmaatje vervult hierbij een belangrijke rol. Een schuldhulpmaatje is de steun en toeverlaat voor mensen die financieel zijn vastgelopen of dat dreigen te raken. Een maatje kan iemand ondersteunen om nog op tijd het tij te keren. Een maatje begeleidt en bemoedigt iemand tijdens een traject van schuldhulp en helpt ook daarna nog de financiële huishouding op orde te houden.
Voor meer informatie zie:de volgende websites:

www.budgethulpkrimpenerwaard.nl

www.schuldhulpmaatje.nl