Solidariteitskas 2024
27 jun 2024 Solidariteitskas 2024

De gemeente is een waardevolle plek en van grote betekenis voor haar gemeenteleden. We komen er samen om God en elkaar te ontmoeten, geïnspireerd te worden door de Bijbel en voor elkaar te zorgen. Ieder jaar maken we nieuwe plannen om een levendige gemeente te zijn en een vindplaats van geloof, hoop en liefde. Maar soms ontbreekt het in een gemeente aan financiële middelen of aan menskracht om die plannen uit te voeren. Die gemeenten kunnen dan een beroep doen op de Solidariteitskas van de Protestantse Kerk in Nederland. Zo heeft ook onze gemeente subsidie toegekend gekregen in verband met de plannen om het orgel grootschalig te vernieuwen. De Solidariteitskas is ingesteld vanuit de gedachte dat gemeenten elkaar kunnen helpen en ondersteunen om levendig en krachtig in de wereld te staan. Kerken uit het hele land dragen een vast bedrag per belijdend lid en per dooplid vanaf 18 jaar bij.

U kunt hier de brief; Solidariteitskas 2024 te downloaden.